A+ 100%A-

מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהסגירה

סיור הפורום הציבורי במשפחתון אור שלום ובפנימיית הרי ירושלים

ביום ד', ה- 22.10.14 ביקרו נציגי הנהלת וחברי הפורום הציבורי במשפחתון אור שלום במבשרת ציון ובבית הילדים- הרי ירושלים, אבו גוש (לשעבר 'בני ברית').

תחילה, הגיעו המשתתפים למשפחתון האומנה של אור שלום, בו גרים הורי הבית, שני ילדים הביולוגיים ועוד עשרה ילדים אשר גדלים ומתחנכים במשפחתון.

טלי חלף, סמנכ"לית מקצועית- אור שלום, הציגה בפני חברי הפורום הציבורי את עשיית אור שלום ואת מודל המשפחתונים הטיפוליים בקהילה. עיקרי המודל: בכל מעון משפחתי גדלים בין 7-11 ילדים ובני נוער, בגילאי 6-18, שהוצאו מבתיהם. בלב הבית ניצב זוג נשוי המשמש כהורי בית, הגרים עם ילדיהם הביולוגים בצוותא עם ילדי המעון המשפחתי. הורי הבית מגובים בצוות נרחב הכולל פסיכולוג ו/או עובד סוציאלי, מורה או חונך ומדריכים מתנדבים (שירות לאומי או שנת שירות) המעניקים סביבה תומכת ואוהבת לילדי הבית למען עתיד טוב יותר. המעונות המשפחתיים נמצאים בתוך הקהילה וילדי המעונות המשפחתיים הולכים לבית הספר יחד עם שאר ילדי השכונה ומקיימים חיי חברה במסגרות הנורמטיביות שבמקום מגוריהם.

הצוות המקצועי, הורי המשפחתון ובת השירות הציגו את שגרת היום יום שלהם במשפחתון, ההזדמנויות והאתגרים המאפיינים את עבודתם. חברי הפורום התרגשו במיוחד לראות את האהבה הרבה של הורי הבית כלפי החניכים, ואת התמיכה והליווי המסור של אנשי הצוות.

הרי ירושלים (לשעבר בני ברית)

בהמשך היום, ביקרו חברי הפורום בבית הילדים - הרי ירושלים, הממוקם באבו גוש. ג'ראר פולבר, מנכ"ל בית הילדים, תיאר את ייחודו של בית הילד, המספק סביבה ביתית, יציבה ומוגנת. במסגרת מתחנכים כ-100 ילדים וילדות בגילאי 7-18 הנמצאים בסיכון גבוה ביותר. רבים מהילדים המופנים לטיפול בפנימייה חוו חוויות קשות וטראומטיות והם סובלים מקשיים התנהגותיים, לימודיים, רגשיים וחברתיים. החניכים מופנים אל המסגרת באמצעות משרד הרווחה ולאחר אשפוז במחלקות בבתי חולים פסיכיאטריים.

הצוות המקצועי של הכפר הציג בפני נציגי הפורום את התפיסה הטיפולית הייחודית של המוסד המעוגנת על העיקרון שההתפתחות הלקויה של הילדים מבוססת על אופן ההתקשורת - היעדר קביעות, היעדר קשר ראשוני אישי ומעמיק ודימוי עצמי נמוך ביותר. על כן, באמצעות שיטת הטיפול הייחודית למסגרת, הצוות המקצועי יוצר בקרב החניך הרגשת קביעות, יציבות, קשר אישי ושיקום האמון של כל ילד בכוחותיו. נציגי הפורום הביעו הערכה רבה כלפי הנהלת המוסד, ואנשי הצוות המסורים אשר משקיעים את כל מרצם לטובת התפתחותם המיטבית ומימוש הפוטנציאל של כל חניך וחניך.